), progress;} body, a, a:hover {cursor: url(
Free Mouse Cursors at www.totallyfreecursors.com
), progress;} -->

Wednesday, June 24, 2009

MELAYU MUDAH LUPA

Best Blogger Tips
asalamuailakumhmmsya bwu nk msok umo 19x jadi ahli g untuk memana ahli tok politik,pkr,umno ,pas dn dll lahh...tp,disini..walopun saya seorang pramatang..saya dpat mnilai secara kasar baik burok parti2 niepas adalah sanjungan saya kerana nilai yang dibawa dahulunya kearah kesejahteraan dunia dan akhirat...tetapi,,sekarang nilainya sudah beransur berubah,,banyak saya lihatmasing2 berjuang untuk politik negara..mana janji dahulu.saya blaja sejarah,pas dahulu hanya untuk difokuskan dengan agamaNYA (allah),bukan untuk menuntut kemerdekaan..dulu berjanji nak betulkan ajaran islam,tolong orang islam kat malaysia nie,,(orang melayu).tp sekarang nie da join ngan pkr,,,dulu xmo org cina la,india laa dalam parti,PAS xsuka orang cina,india memerintah negara dulu..saya ingat.tp sekarang mcm mana??
anwar ibrahim,,dulu saya sanjung dia atas percakapannya yg sunguh bernas dan bersmangat..selepas tun mhdir pecat dia,msok plak penjara...agak sedih laaa,,saya x tahu hal sebenarnya..sama ada tun menabur fitnah atau betul yg diperkatakan itu hanya allah yg tahu..saya kaji balik..kalo betul la malaysia nak kan anuwar jd pemimpin...niat yg dia pasang tu betul ka??? abang2 dan kakak rasa lebih tahu..sebab kamu semua hidup dulu dr saya..anuwar berdendam ngan tun keran hal dulukalo betul la dia baik,,kenapa nak berdendam??nak rampas negara??..negara dimerdekakan oleh UMNO,,kalo UMNO Sekarang da x macam dulu,Anwar Patut pulihkan sebab dia anak UMNO dulu...kalo kamu semua cakap pimpinan UMNO sekarang da bnyak rasuah,penipuan..jika anwar naik sekalipun,dia x da rasuah ka??tipu ka??
sekarangnieabang kakak x nampak ka??pembaharuan yg dibawa oleh anwar sekarang utuk menyamaratakan hak2 setiap individu (cina,india ,melayu)tidak rasa tergugatkah kita jika brkeadaan sebegituHAbis La melayu Lepas nie, 30% hasil negara tidak lagi diberikan tok Orang Melayu,,tiada lg keistimewaan tok orang melayu..nanti melayu akan jatuh teruk kerana kesamarataan diberikan..saya sedihsebab,,disinilah TAnah TUMPAHNYA darah ANAK BANGSA MELAYU!!!!!!!!!!!keistimewaan perlu diberikan tok orang melayu,,jangan kpada org lainsaya merayu pada semua yang membaca artikel nie harap berfikirKerajaan banyak membantu nenek moyang kita hinga sekarang,dari segi tanah,sekolah,bantuan kwangan dll..kakak abang pun tahu.tidak sekalipun kita melihat pengorbanan mereka untuk kita..dan kita tidak langsung berterima kasih Pada Allah dan Kerajaan..Apakah Kita Alpa Wahai orang Melayu Sekalian?????????bangun semua dari kealpaan
INI TANAH KITA,,KITA PATUT RASA HASILNYA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...