), progress;} body, a, a:hover {cursor: url(
Free Mouse Cursors at www.totallyfreecursors.com
), progress;} -->

Saturday, December 17, 2011

RKA 03-05 SMKL

Best Blogger Tips

assalamualaikum.tadi ada ak sembang ngan kawan2 ak dari skolah menengah langkawi.. mereka semua budak kelas ak dulu.. orang panggil nama 'budak RKA'..wargh teringt balik masa ak dulu kat skolah tu.. pengalaman kat situ bnyak memberikan sejuta rasa dan haruman,x tertertanding dengan keharuman yang lain.. heehee.ok! kat sini ak nak bercerita tentang kisah kelas aku dulu nie.. asalnya budak kelas ak rata2 dari langkawi dan luaq pun ad..tp bapa kerat ja yang tinggal di luar langkawi..belajar di SMKL memang memberikan keamanan dan keselesaan x kira la dari segi apa pon.. perbandingan yang ak boleh buat kat sini..SMKL x dapat tandingi mana2 skolah yang ak pnah skolah sb tempat tu rata2 pelajar x da la sosial sangt mcm skolah menengah lain yang ak bersekolah... di situ la jugak tempat senang untuk mengikatkan silaturahim bersama2 sb orang sikit sangt kat tempat tu..masa ak masuk belajar di situ kami adalah batch yang ke-3 yang start belajar kat situ..
Smk Langkawi Pulau Tuba

aku dulu ditempatkan dalam kelas 1 RKA yang dikirakan sebagai kelas aliran agama...mewajibkan ak belajar bahasa arab.dalam kelas  ada 21 orang kesemuanya..


  1. farrah
  2. ain
  3. huda
  4. adawiah
  5. bainun
  6. izzati aziz
  7. izzati mardu
  8. maisyurah
  9. anis rosla
  10. mira kasa
  11. nadia
  12. dila
  13. bibah
  14. nazri
  15. syamsul
  16. amir
  17. azri
  18. azrien
  19. syukran
  20. hanz
  21. rasyid

nie la senarai nama budak kelas ak..tp ada antara smua ada ja yang pindah kelua..reduce sampai tnggal 17 orang.nak sangat ak cerita pasal perihal setiap orang nie. sb time nie tengah ada mood nak menaip. :)


1. farrah
ini adalah ak.. x taw nk cita ap sangt pasal ak nie.. tp yang ak taw, ak nie seorang PENDIAM.. haha, harap2 betol la kot..


adalah musuh ak.. haha.. xada laa. dulu kami nie kuat sungguh bergaduh. masing2 macam kepala angin.. ak pon x pasti apa punca kami jadi mcm nie,, mungkin x brapa nak matured kot time tu . dulu ain dalam kelas duduk bersebelahan dengan maisyurah .kami ni asal dari kedawang.kira kami berdua saja yang datang dari kampung tu dan skolah sama2 kat pulau tuba. bila lama2 ak dengan dia kat smkl nie. ak menjadi kawan paling rapat.. selalu orang cakap,orang yang selalu gaduh,lambat laun dia akan menjadi kawan rapat kita..tup! kena kat ak.. hehe.. ain maafkan ak ye pasal dulu2 :) otak x leh pikir sangt time tu..
ain ini minat menulis lirik.. suka nyanyi lagu tema titanic tu dulu.. tiap malam msti bukak buku lirik dan nyanyi.. hihi

3. huda


nie huda.. gadis kecik molek petah bercakap dan lincah cikit..berasal dari selangor. ikut makcik nya belajar kat kelas tu. entah apa tah nama makcik dia tu,, ak x letak pon sbgai senarai kawn2 ak sb aku x engt sangt pasal dia.. emm ,syikin eh nama dia huda?? huda pengawas sekolah, memiliki perwatakan yang matang tapi gayanya mcm budak2.. pandai nak memberi nasihat lau ada apa2 problem.. mcm second mom la jugak dia nie.. hihi.. ha,ak x engt huda dok sebelah sapa tah time tu... ak eh?? hihi  rasa mcm ak ja dok sebelah ang :)

4.adawiah


hampa tngok pon da taw macm mana perwatakkan dia an? hihi.. mcm pelawak an??dia seorang yang periang .. asik wat lawak kering ja.. memang x kering gusi lau duduk ngan dia...:) wiah nie pengawas pusat sumber.dia lau nak cakap pasal kenangan dia ngan ak . mesti sebut pasal sikat kecil ak tuh.. x taw la sb ap dia teringat sampai sekarang.. huhuhu.. terbekenan ke wiah?? wiah dok belakang ak ja.. dan dok sebelah ngan bibah.. tul x?? er... ka dok sbelah bainun?? hurm .. da terlupa da pon :(

5. bainun

nie che bainun kita..ne asal dari tuba island.. rumah terletak kat sebelah skolah rendah x cilap ak..memang dia dulu ne rapat ngan wiah kita.. equal balance ngan wiah gak pangai dia nie. sb tu depa kawan sama2 depa..dia seorang yang pemalu cikit ngan orang, tp lau da kenal lama ngan dia,, x da la pemalu sangt :) tol x?? lau x ,x da la sekepala ngan che wiah kita tuh.Da la kawan baik ngan wiah pastu ikut sama jadi pengawas pusat sumber.Ha!! dia atelit..aktif men2 benda lasak nie.. walo tngok ja muka mcm ayu2. tp hardcore kat dalam tu.. hikhik.

6. zati

Nur Izzati Bt Aziz

nie zati aziz.. anak orang pekan kuah. dia kedua paling rendah dari kelas ak..hihi..asik kena dok depan ja bila beratur.. mana x nya da dia rendah..xdapat la merasa dok belakang mcm ak nie (seb bek ak pengawas.. lau x .. mesti ak pon kna beratur belakang ang ap? ) satu ak minat tengok dia,, time dia wat mulut muncung mcm itik tuh..serius cute,muncung nie akn terjadi bila time dia jalan kaki sorang2..haha.. why izzati? sengaja nak wat attraction kat orang ke?? hihi..

7.izzati mardu
( no picture available )
kawan kepada anis,dan mereka adalah sahabat yang paling baik,x penah ak tengok mereka nie bergaduh2 dalam kelas ka, kat asrama ka kat tepi padang ka..huhu.izzati nie seorang yang sangt sopan.. thats why la dia berkawan baik ngan anis. pergerakkan yang lemah lembut mcm silk.. tenungan mata mcm air tasik yang tenang,hembusan nafas seperti angin bayu.. senyuman mcm mcdonalds . keayuanya membuatkan sesiapa saja tertarik ngan dia :)

8. syurah

( no picture available )

gadis lincah nie.. x panas punggung kerusi dia.. asik hilang ja dalam kelas,terlampau bizi ngan kerja2 luar.. aktif badan uniform la katakan..dia adalah gurl2 dalam kelas kami ..walaupun nampak ja ayu kat luar.. tapi ganas gila.. tp hati tu sentiasa ada bunga2 kat taman.. hihi

9. anis rosla
( no picture available )
da leh jadi mcm ustazah da ni.. baik budi pekerti nya..pandai amik hati semua kawan walaupun ada kawan yang leby rapat ngan dia, sikap mcm keibuan.lau periksa ja mesti dok top 3.. pandai sungguh,n ak n kawan2 selalu rujuk kat dia lau x paham sesuatu subjek..arab memang dia A lah! jeles ak ,cakap arab mcm cakap bahasa orang putih.. jeles ak.. arab ak pon cukup2 makan ja.. haha

10. mira 

mira ni tinggal kat selat.. depan pulau tuba..dia la satu2 nya plajar batch ak yg msk kelas RKA nie, mira nie seorang yang pemalu sangt2 sampaikan ak pon malu nak tegur2 dia.. haahaa.. x mcm tu ka mira?? yang penting lau ada kaitan ngan malu ne.. dia mesti sopan santun.. ha! mcm mira ne laa sopan jugak.. cakap pon benda penting2 ja..yang x penting x dilayan huihui.. rasanya mesti single lagi nie.. ada sapa yang mau sila habaq mai naa.. semua package dia ada sebagai isteri.. :O

11. nadia
( no picture available )
orang yang manis..lesung pipit yang dalam.. sentiasa senyum.. lau dalam percent ak bg 60% senyum saki baki muka biasa.. aaa, suka ketawa jugak nadia nie.. tp bila gelak tutup mulut...apasal la tutup mulut.. ak nak tngok kot gigi ang yang tersusun n putih bersih tu,, ayo ai.. saving gila..haha

12. dila

dila nie mcm syurah gak..seorang yang lincah. aktif sunggguh depa sampai ak pon x taw nak describe mcm mana lagi .. huhu.. yang ak taw pasal dila nie.. dia slumber ja nak wart papapun..i like her way.. mau x nya.. ak pon nak jadi slumber mcm dia gak .. ya x dila? hihi.. dila ne walau dia lincah2.. dia sopan sikit ,n ada keayuan kat wajah dia.. muka skrang pon da nampak matang.. so bila lagi dila nak jadi isteri orang?? hihi

13. bibah
pengawas sekolah nie.. xda sapa nak wart jahat depan dia sb dia garang .. garang nie x da la mcm singa tu kan.. hihi..anak2 singa ja.. seorang yang tegas dalam wart keja segala hal. ramai cg2 sayang kart dia sebab dia bnyak wat bakti kat dlam skolah nie.. dia pnah hafal surah yassin,, ak kagum sb masa tu ak pon merangkak2 lagi nak baca surah yassin.. tp dia advance lagi dari ak.. ne pon sama mcm anis.. terer bahasa arab depa nie

14. nazri
en nazri yang manis bila snyum sampai ke pipi.. pengawas pusat sumber nie.. pastu ada jawatan lagi dalam PS tu.. tp ak x engt la jawatn ap.. Ketua eh? suka bercakap gak nazri nie.. slalu ja menyembang2 lau ada msa kekosongan.. x pon tidoq ja ats meja kelas tuh.. :) mau x nya.. jadi budak asrama msti x cukup tidoq kan?? sama la mcm ak pon kadang2 tu

15. syamsul

ha dia nie memang paling kecil dalam kelas masa form 1.. pastu kecik comel plak tu,, mcm x layak ja dia msok kelas tingkatan 1 sb saiz dia layak untuk budak darjah 4! haha.. dok dalam kelas selalu kawan ngan buku aja.. ngan kawan2 perempuan x layan sangt.. mungkin pemalu gamaknya.. masa tingkatan 3 baru la dngr suara nak menegur budak2 perempuan kelas. hihee pemalu sngguh la budak2 lelaki kelas ak nie.tp sekarng da chuby n tinggi sikit kot.. cher la tngok gambar ats tu.. mcm da leh jadi ayah orang da sekarang nie.. haha

16. Amir 

nie amir seorang yang pemalu jugak sama mcm samsul  kita tu.dia pnya perangai serius mcm budak2 dulu.. haha.. selalu ja nak gaduh2 ngan ak.. yang x tahan tu jelingan maut dia tu ha.. senjata bertahta ngan bulu mata yang lebat.. takot ak .. haha :) tp sekarg tah suka menjeling kat orang ke x . ak pon x taw la mcm mana.. tp yang ak taw sekarang.. dia memang tinggi gila..dulu ak tinggi lagi dari dia.. haha

17.azri
Azri Kaede
mcm la jugak nie.. pemalu la jugak ha.. tp seb baik la pegang jawatn ktua kelas..lau x satu taun x bersuara kort.. haha..suka membaca gak nie.. kawan ngan syamsul elok la tu depa.. kira samsul n azri nie dalam rank top3 la dalam kelas.. sumpah pandai depa2 nie.yang pasti ak pnah dngar dia nyanyi lagu demi masa kart kami sekelas sb suka sangt membazir masa bila waktu lapang dalam kelas.. huhu..tersentap kami bila dapat teguran mcm tu.. haha

18. azrien
 
nie sepupu ngan azri.. yang ak taw pasal dia nie.. dia slalu wart "pending" sampai cg2 ramai yang chop dia budak pending n kawan2 pon sama gak kata kat dia mcm tu.. ak x taw sb ap(kna la tnya dia).. lau ak orng chop2 ak cm tu..ak sekeh pala depa.. he! x leh ak dok kata2 mcm tu. azrien.. kau memang tabah.. ada lagi ka orang cakap mcm tu kat ang? kata p la depa nak kata pon an.. yang pasti kita x kacow sesiapa n yang penting hidup mau happy an?

19. syukran 

anak kepada tok imam kampung kat sekitar sekolah ak.. dia pengawas skolah jugak nie..tp x alim pon mcm ayah dia,, haha.. dia la satu2 nya lelaki klas kami yang badan taf sikit.. sb tu la dia msok tentera sekarang nie.. dia ada kelebihan :) satu lagi perangai dia.. suka sungguh gaduh2 ngan dak pompuan.. tp manja2 la.. (ini x termasuk ak) hanya orang tertentu aja yang dia mahu gaduh2 manja.. haha :)

20.mat piah

nie memang loqluck cikit.. haha.. tengok gambaq nie sudah laa.. ampa pon taw nak cakap dia ni macam mana an?? hihi..mata mat piah nie selalu dok buat steam.. ak pon x paham sb pa x mau bukak mata luas2 tah..takot habuk masuk ka?? ka x tahan bau getah skrap kat sebelah kelas tuh.. haha.. tp mamat nie.. hati sentiasa ada taman... kan piah kan?? flirt2 ja ak tngok.. :)

21. rasyid
Shah Arman
rasyid yang kurus! hihi.. suka sugguh budget2 smart.. tp kami x kisah sb kami suka orang mcm nie.. hihi (dalam keterpaksaan ) otak dia geliga gak nie.. lau ajak lawan dam, lawan batu seremban.. ak ja menang selalu.. haha.. rasyid ni walau dulu dia pendiam.. dia sangt disukai oleh senior2 perempuan, ak pon x taw ap ayat dia pakai kat kak2 senio nie sampai ramai yang nak buat dia adik angkat.. btol x rasyid?? hihi

12 comments:

Anonymous said...

hahah .. hai farah :)... kenal x aku ?? xkenal aku g curi sikat kontot ang tuh.. hehehhe... wiiah nieh... hahah.... skrg juga aku jd ang nyer followers .... thankz weh! like it...

Amir Raimi said...

Oit farah!mna lg..xkan skit nie ja kot..update ler lg..best nie...hehe

ezaty said...

oiii. aku tinggi la! tinggi sikit dari huda, hehe.

srikandiain said...

tolong tepati janji ea cik fara :)zaty : ak lg tinggi la :P

Anonymous said...

hahaha! bnyak2 gmbaq dia bekenan hok tuh !.. haha..ciput jaa story aku nmpk sngt budak baik dulu.. wakakakak !.... zaty..tima laa hakikat ..ang mmg sedang2 ja tggi.. ahhah alaa.. naseb huda pngawas jaa.. kalo x dia dok depan ang..kuikuikuki ~`wiiah~.. aku lupa akunyer email yg aku follow ang tuh.. heheheh

Anonymous said...

haaa.. amir nk lagi story ka?? aku ada story nieh..surat perpisahan ang bg.. hehehe.. n nt buat reunion aku bg ang baca na.. comel sangat ! ~~wiiah lg skli ~~ hehehe

Anonymous said...

wei che paah..rajin hang berblog la ni ya..tang rasyid tu xtahan.cam tekena batang idung ja.hahahaha..lawak la creta dulu2...kui3..~kakwani

Anonymous said...

letak pic smua kawan2..

Che Pa'ah said...

ciput la ang rasa..bg ak mcm nak lucut tngan menaip ne ha.. haha

Zrei said...

Oit, dlu ak dga cakap mak ak kalo diorg kutuk wat dono jeh. skg x r, kalo kutuk siap r kne petah blek haha =P

Anonymous said...

aku dah hmpr nk berkawin dah nie...hahahha...dila

Anonymous said...

bainun: dila..nak kahwin jgn lupa jemput..walopon tak p..tap doa aq iringkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...